فروش انواع سنگ ساختمانی (سنگ نما-سنگ پله-سنگ آب نما و ...)

فروش انواع سنگ ساختمانی (سنگ نما-سنگ پله-سنگ آب نما و ...)

فروش انواع سنگ ساختمانی (سنگ نما-سنگ پله-سنگ آب نما و ...)

فروش انواع سنگ ساختمانی (سنگ نما-سنگ پله-سنگ آب نما و ...)

سنگ تراورتن دودی خرمایی تکاب

معادن این نوع تراورتن در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی شهرستان تکاب واقع شده است. این منطقه دارای معادن بسیار غنی انواع تراورتن با رنگ های کرم، خرمایی، دودی و بژ درختی می باشد.

اکثر سنگ های تراورتن، داری موج می باشند. برای داشتن محصول موج دار، برش به صورت عمود بر موج انجام می شود و برای داشتن محصول بدون موج، برش در جهت موج سنگ انجام می شود که به آن کراس کات (cross cut) نیز می گویند. 

در تراورتن های موج دار، خطوط و هاله هایی در سطح سنگ دیده می شود. در بعضی از سنگ ها این موج ها به صورت سوراخ و در برخی دیگر به صورت نقش در آمده است که امکان تیره و باز شدن این خطوط و نقش ها وجود دارد. هرچه رنگ این موج ها از رنگ زمینه اصلی تیره تر باشد، رنگ سنگ پر رنگ تر به نظر می رسد. 

تراورتن موج دار، سوراخ های بیشتری نسبت به تراورتن بی موج دارد که بعد از فراوری توسط ماستیک پر می گردد. فراوری این محصول به صورت موج دار انجام می شود و از لحاظ رنگ در گروه سنگ های قهوه ای-خرمایی قرار دارد. در آن موج های پهن تیره و روشن وجود دارد. هرچه این موج ها تیره تر باشد رنگ سنگ پر رنگ تر و یکنواخت تر خواهد بود.

در فرآوری سنگ تراورتن دودی خرمایی تکاب از ماستیک رنگ زمینه اصلی، جهت پرکردن منافذ سطح رویی سنگ استفاده می شود. سنگ تراورتن دودی خرمایی تکاب به دلیل رنگ و طرح خاص، قابل تلفیق با اکثر سنگ های دیگر می باشد. این محصول از جمله تراورتن های پر فروش و پرکاربرد است و بیشترین کاربرد آن در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان و پله می باشد.

سنگ تراورتن دودی آذر شهر

معادن سنگ تراورتن سیلور یا دودی آذر شهر درشهرستان آذرشهر در استان آذربایجان غربی واقع گردیده است.

سنگ تراورتن دودی آذرشهر با نام های مختلف دودی آذرشهر، خرمایی آذرشهر و … نیز شناخته می­شود.

تراورتن دودی آذر شهر از جمله سنگ های منحصر به فرد در دنیا است و به دو صورت موج دار و بی موج  فرآوری میشود.

تنوع رنگ دودی آذر شهر از روشن به سمت تیره متغیر است. که در نوع موجدار با موج های سفید در طول سنگ مشخص است و در بعضی مواقع رنگ سنگ مایل به قهوه ای و خرمایی دیده می­شود.

تراورتن سیلور آذرشهر در نمای ساختمان به صورت سائیده و یا چرمی  استفاده میشود زیرا از مقاومت بالایی برخورداراست. همچنین برای مصارف دکوراتیو از جمله سنگ گیوتین، بادبر و آنتیک استفاده می­شود.

 

سنگ تراورتن بژ تجره

معادن سنگ تراورتن تجره در دهستان تجره واقع در شهرستان ساوه قرار دارد.رنگ سنگ تراورتن کرم بژ ،کرم و بژ بوده و برای کف بسیار آرام بخش و سازگار با محیط می باشد. جنس این نوع تراورتن بسیار مقاوم و محکم بوده و برای فضاهای باز بسیار مناسب است . 

همچنین در مقابل سرما و گرما و لغزندگی بسیار مقاوم میباشد و دلیل آن  داشتن سوراخ های سطحی در این سنگ می باشد. همچنین به علت طبیعی بودن سطح آن ، گذشت زمان هیچ تاثیری بر کیفیت آن ندارد، ضخامت 3 سانتیمتری این محصول امکان هرگونه تردد وسایل نقلیه را بدون هیچ مشکلی فراهم کرده است.

سنگ تیشه

از قدیم مرسوم بود که سطح روی سنگ را با ابزار تیشه که روی آن به حالت ناخن درآمده، تیشه ای کنند. این کار به دلایل مختلف انجام می شده است. چنانچه از سنگی در کف استفاده شود با این کار می توان از میزان لیزی سطح کاست و ایجاد اصطکاک کرد. این کار معمولا در کف فضاهای عمومی و یا روی پله ها انجام می شود. گاهی اوقات، تیشه دستی روی سنگ های نما هم صورت می گیرد. این کار بیشتر روی سنگ های تراورتن و یا بعضی از انواع سنگ های همانند سنگ سمیرم انجام شده است. در واقع با این کار به چند هدف می رسیدند:

بافت سنگ تیشه

سنگ تیشه ای معمولاً دارای بافت یکسان و یکنواختی است چنانچه سنگ های تراورتن ساب بخورد نقش اصلی خود ا کاملا مشخص و نمایان خوهد کرد حال اگر این نقش نمایان و زیبا و جذاب نباشد می توان با تیشه ای کردن سطح ان فقط رنگ اصلی زمینه سنگ را نمایش داد و آن نقش های نا زیبا در شلوغی تیشه محو می شود.
سنگ تراورتن و لایم استون موقعی که تیشه ای می شوند سفیدتر به چشم می ایند در کل سنگ ها موقعی که ساب می خورند رنگ واقعیشان را که معمولا تیره تر است نشان می دهند لذا با تیشه ای کردن سنگ می توان آن را سفید نشان داد.
بعضی از سنگ ها به صورت ساب خورده استفاده چندانی ندارند و فقط صورت تیشه ای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد مثلا سمیرم یا نیزار از نوع سنگ های با جذب آب بالا هستند و ساب خورده آن ها بسیار سریع کثیف می شود ضمن اینکه ساب خوبی هم بر نمی دارند.
تیشه کاری برای خودش اصطلاحات و قوانینی دارد چنانچه این تیشه در یک جهت و یکبار زده شودو به صورت تنک دیده می شود به آن یک تیشه می گویند و اگر به صورت کاملا پر زده شود طوری که سح سنگ دیده نشود به آن دو تیشه می گویند و چنانچه در دو جهت سنگ تیشه ای شود و سطح آن به صورت افقی و عمودی ابزار تیشه بخورد به آن تیشه چپ و راست مثی گویند.
از سطح آن به صورت عمیق خراشیده شود به صورت آن کلنگی و اگر تلفیق این دو روش باشد به آن تیشه کلنگ می گویند.

سنگ تیشه در سالهای قبل

در سال های گذشته که اقبال زیادی به سنگ های تیشه ای شد این کار به سمت انجام با ماشین هم رفت و تیشه ماشینی هم رایج شد.
در ابتدا این تیشه ها توسط دستگاه ها از روی سنگ زده می شد که باعث می شد میزان خراش های ناخن های تیشه روی سنگ متفاوت شود چرا که ضخامت سنگ ها در اغلب موارد متفاوت بود. یعدها این ایراد برطرف شد و در دستگاه های جدید خراش ضخامت سنگ تاثیری در میزان خراش روی سنگ نداشت.

 از آن جا که تیشه کاری به خوبی مورد استقبال قرار گرفت انواع دیگری از تیشه ماشینی رایج شد از جمله نوعی تیشه کاری به نام بوش همر .
اجرای این کار با ماشین به وسیله بوش همر انجام می شود این وسیله را روی چند کله در خط ساب می بندند و سنگ را از زیرش عبور می دهند بسته به فشار باد می تواند اثر این خراش ها روی سنگ شدت و ضعف داشته باشد.
امروز این کار برای ایجاد سطح ناصاف روی سنگ بسیار رایج است و می تواند روی گرانیت ، تروارتن و مرمریت و چینی انجام شود.

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد در سنگ نمای ساختمان کاربرد دارد که دلیل آن زیبایی ، مقاومت بالا و صیقل پذیری عالی این نوع تراورتن است. همچنین استفاده از این سنگ در ارتفاعات پیشنهاد میشود زیرا دارای سختی بیشتر ، تخلخل کمتر در مقایسه با دیگر سنگهای تراورتن و چسبندگی زیاد با ملات سیمان است . همچنین به علت مقاومت زیاد سنگ این سنگ در برابر بارانهای اسیدی و رنگ زیبا و منحصر به فرد  ، این سنگ جزء مناسب ترین سنگ های تزئینی جهت استفاده در نمای ساختمان می باشد.

این سنگ جزء سنگهای ساختمانی با قیمت مناسب محسوب می گردد . که براساس کیفیت و رنگ آن مشخص می شود .کیفیت درجه های سنگ  عباس آباد بترتیب درجه سوپر، ممتاز ، درجه یک و درجه دو می باشند . سنگ تراورتن سفید عباس آباد درجه ۲  ارزان بوده و به همین دلیل در دیواره های  سوله های کارخانه های مواد غذایی و اماکن تجاری و همچنین در قسمتی از نماهای ساختمان که در دید مستقیم نمیباشند (پشت نما ) کاربرد فراوانی دارد.

معدن این سنگ که به نام تراورتن عباس آباد محلات نیز شناخته می شود در استان مرکزی و در نزدیکی شهرستان محلات (باقر آباد) قرار دارد.